kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

kurdistan HSE

سایت تخصصی ایمنی، بهداشت صنعتی و سیستم های مدیریتی

موخوره


     

مو خوره آسیبی است که براثر آن لایه و سطح محافظ نوک مواز بین می رود و شکاف طولی در مسیر موها بوجود می‌آید که باعث چند شاخه شدن مو می‌شود.

بر خلاف نظر عموم مردم علت ایجاد موخوره قارچ یا میکروب نیست بلکه این عارضه از خشکی بیش از حد لایه‌های سطحی و تخریب و ریزش آن بوجود می‌آید. نتیجه این حالت شکننده شدن مو و ایجاد شکافهای عمودی و در طول تار مو می‌باشد.

هر عاملی که باعث خشکی مو و از بین رفتن چربی سطحی آن شود مو خوره ایجاد می‌کند. از جمله این عوامل می‌توان از استفاده مکرر از سشوار، رنگ کردن و دکلره کردن بیش از حد، فر و صاف کردن بیش از حد مو، مصرف شامپوهای اسیدی یا قلیایی، استفاده از برس های فلزی یا پلاستیکی می‌توان نام برد.

توجه داشته باشید که پیشگیری از ایجاد موخوره آسان تر از درمان آن است و اهمیت بیشتری دارد. چونکه بخش مرده مو دچار این عارضه شده است و این ناحیه قدرت ترمیم ندارد. به این ترتیب درمان به سختی صورت می گیرد.

برای پیشگیری از ایجاد موخوره علاوه بر پرهیز از عوامل ایجاد کننده موخوره که در بالا توضیح داده شدند، توصیه می‌شود پس از هربار استفاده از شامپو از نرم کننده مناسب مو و یا از روغنهایی مانند روغن بادام استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد